تهران سورس
ورود و عضویت
0

:( سبد خریدت خالیه

آموزش تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس با افزونه و بدون افزونه

آموزش, آموزش وردپرس, وبلاگ تهران سورس ۱۵ دی ۱۴۰۲
wordpress security

تغییر آدرس ورد به مدیریت وردپرس | تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس | آموزش تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس آموزش تغییر آدرس ورود به وردپرس

 

تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس یکی از فعالیت های امنیتی برای جلوگیری از ورود هکر ها به سایت است. با انجام این کار، دیگر آدرس ورود به مدیریت وردپرس سایت به راحتی قابل حدس زدن نیست. در همین آموزش تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس با افزونه و بدون افزونه را به شما یاد می دهیم.

 

چرا باید آدرس ورود به پیشخوان وردپرس را تغییر دهیم؟

زمان نصب و راه اندازی وردپرس، آدرس صفحه لاگین وردپرس به دو صورت زیر است:

www.site.com/wp-login.php

www.site.com/wp-admin

این آدرس را تمام هکر ها و بد افزار های مخرب می دانند. با داشتن این آدرس تنها دو مورد User Name و Password برای ورود به پیشخوان وردپرسی باقی می ماند. حال اگر نام کاربری شما در URL صفحه نویسنده نمایش داده شود، هکر فقط به رمز عبور برای ورود به پیشخوان مدیریت سایت نیاز دارد. طبق آمار Statista که از افراد مقیم آمریکا جمع آوری شده است بیش از 50 درصد از این افراد رمز های ساده و قابل حدس مثل تاریخ تولد، 123123، password استفاده کرده اند. هکر ها در چنین مواقعی با استفاده از یک ربات حدس رمز عبور کار سختی در پیش ندارند.

این واقعیت قابل تعمیم برای بسیاری از کشور ها از جمله ایران است و اگر شما هم عادتِ بدِ انتخاب رمز آسان را دارید اول از همه تغییر رمز عبور وردپرس را انجام دهید. بعد از آن همین امروز برای افزایش امنیت وردپرس آدرس ورود به پیشخوان وردپرس خود را تغییر دهید.

بکاپ گیری قبل از تغییر آدرس صفحه ورود به پیشخوان مدیریت وردپرس

اگر تغییرات به درستی اعمال نشود، این کار احتمال خرابی فایل های هاست را در پی دارد (به خصوص در تغییر صفحه ورود به پیشخوان وردپرس بدون افزونه). پس فرقی نمی کند که از کدام روش برای انجام این کار استفاده می کنید، حتماً از سایت خود بک آپ تهیه کنید.

برای تهیه نسخه پشتیبان، آموزش بکاپ گیری با Duplicator را مشاهده کنید.

آموزش تغییر آدرس صفحه ورود به مدیریت وردپرس

در این آموزش دو روش (تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس بدون افزونه و افزونه تغییر صفحه لاگین وردپرس ) را به شما یاد می دهیم.

تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس بدون افزونه

یکی از روش های تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس تغییر در فایل و کدهای هاست است. در این روش بدون نیاز به نصب هیچ افزونه ای به راحتی لینک ورود به وردپرس را عوض کنید.

تغییر اطلاعات هاست باید با دقت کامل انجام گیرد و اگر به دنبال راهی آسان تر می گردید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برای این کار باید به هاست دسترسی داشته باشید و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1. وارد هاست خود شوید

وارد بخش کنترل پنل هاست سایت خود شوید و به مسیر File Manager> Public_html بروید.

آموزش تغییر آدرس ورد به مدیریت وردپرس

2. فایل wp-login.php را ویرایش کنید

در پوشه public_html فایل هایی زیادی وجود دارند و در این مرحله برای تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس، فایل wp-login.php را پیدا کنید.

از این پوشه برای ورود به پیشخوان وردپرس استفاده می شود و باید آن را ویرایش کنیم تا در نهایت آدرس ورود به مدیریت پیشخوان، به لینکی که ما می خواهیم تغییر کند.

روی این فایل راست کلیک کنید و گزینه Renaem را انتخاب کنید. حالا نام مد نظرتان را بنویسید و آن را با پسوند php. ذخیره کنید.

آموزش تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس

نکته: دقت کنید که نام مد نظر شما نباید ساده باشد و برای جلوگیری از فراموش کردن آن، آنرا در جایی ذخیره کنید.

3. ویرایش کدهای فایل جدید

بعد از تغییر نام فایل wp-login.php باید کدهای معرف آدرس قدیمی ورود به پیشخوان وردپرس را ویرایش کنید. پس روی فایلی که نام آن را تغییر داده اید راست کلیک کنید و گزینه Edit را بزنید.

اینجا باید تمام کدهایی که عبارت wp-login.php در آن وجود دارد را ویرایش کنید و به نام جدید ( مثلاً m06NC.php) تغییر دهید. این کار در بستر ویرایشگر هاست کمی سخت به نظر میرسد بنابر این تمام کدهای فایل را با کلید ترکیبی Ctrl+A انتخاب کنید و آن را در ویرایشگر Notepad++ جایگذاری کنید.

بعد از این کار تمام قسمت هایی که عبارت wp-login.php دارند را پیدا کنید و آن را به نام جدید تغییر دهید. در آخر تمام فایل را دوباره کپی کنید و به ویرایشگر هاست برگردید و آن را جایگزین تمام کدهای قدیمی کنید و در نهایت برای ذخیره تغییرات روی گزینه Save Change ضربه بزنید.

توصیه میکنم برای جلوگیری از هرگونه اشتباه حتماً ویدئو آموزشی را ببینید.

ویرایش فایل جدید برای عوض کردن صفحه لاگین به وردپرس

4. ویرایش فایل general-template.php

یکی دیگر از مراحل تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس، ویرایش فایل general-template.php است. برای این کار وارد پوشه wp-includes شوید و به دنبال فایل general-template.php بگردید. روی آن کلیک راست کنید و روی گزینه Edit کلیک کنید. بعد از آن دوباره تمامی کد ها را کپی کرده و در محیط Notepad++ جایگذاری کنید. این بار هم تمامی قسمت هایی که متن wp-login.php دارند را دوباره ویرایش کنید و نام جدید را به جای آن ها قرار دهید.

حالا برای اتمام تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس، به دنبال دومین آدرس دامنه در این فایل می گردیم (البته تا این لحظه دومین کد است و شاید در آپدیت های بعدی این ترتیب تغییر کند). این بخش را به index.php تغییر دهید و تمامی کد ها را به ویرایشگر فایل general-template.php برده و جایگزین تمامی کدهای قدیمی کنید. گزینه Save Change رابزنید تا تغییرات ذخیره شوند.

ویرایش فایل general-template.php برای تغییر صفحه لاگین وردپرس

هم اکنون تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس بدون افزونه با موفقیت انجام گرفت و برای اطمینان از این موضوع آدرس انتخابی جدید را در انتهای آدرس دامنه خود وارد کنید.

تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس با افزونه

تغییر صفحه ورود به وردپرس با افزونه یکی دیگر از راه های تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس است. در این آموزش دو افزونه تغییر صفحه لاگین وردپرس زیر را به شما معرفی می کنم:

  1. افزونه آیتم سکیوریتی: این افزونه پولی یکی از موفق ترین و قدرتمند ترین افزونه های امنیتی است که از سایت شما در برابر حملات بروت فورس هکر ها و بد افزار ها محافظت می کند. این افزونه قابلیت های بسیاری دارد و یکی از این قابلیت ها تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس است.
  2. افزونه WPS Hide Login: این افزونه رایگان را از مخزن وردپرس تهییه کنید و به راحتی صفحه ورود به سایت خود را تغییر دهید.

تغییر صفحه ورود به وردپرس با افزونه آیتم سیکوریتی

بعد از خرید و نصب این افزونه وارد بخش تنظیمات آن شوید. به مسیر پیشرفته> مخفی کردن بک اند> آدرس ها بروید. حال به راحتی آدرس جدید را در فیلد مقابل وارد کنید و گزینه ذخیره را بزنید.

تغییر آدرس لاگین وردپرس با افزونه آیتم سکیوریتی

تغییر لینک ورود به وردپرس با افزونه WPS Hide Login

افزونه WPS Hide Login را نصب کنید. بعد از نصب به مسیر تنظیمات> عمومی رفته و صفحه را تا به انتها اسکرول کنید. یک بخش جدید با عنوان WPS Hide Login به تنظیمات اضافه شده است. برای تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس، در فیلد “آدرس ورود” آدرس جدید را وارد کنید.

تغییر آدرس ورد به مدیریت وردپرس با افزونه wps hide login

آموزش تغییر آدرس با افزونه یا بدون افزونه؟

به طور کلی اضافه کردن قابلیت ها اگر به وسیله کد نویسی باشد بهتر است. زیرا نصب افزونه سرعت، امنیت و میزان فضای خالی هاست را کاهش می دهد.

اما اگر کاربر مبتدی هستید و دانش کافی در زمینه کد نویسی ندارید به شما پیشنهاد می کنم از افزونه برای انجام این کار استفاده کنید.

مگر اینکه از افزونه wp hide استفاده نمایید.  

تهران سورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

preloader