تهران سورس
ورود و عضویت
0

:( سبد خریدت خالیه

آپدیت اندروید ۱۴ با طعم هوش مصنوعی+ لیست

نقد و برسی, اخبار, برنامه اندروید, هوش مصنوعی تهران سورس ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
android 14

اندروید ۱۴ با طعم هوش مصنوعی | اندروید ۱۴ | اندروید با طعم هوش مصنوعی | چه گوشی هایی اندروید ۱۴ رو دریافت میکنند؟

 

اندروید ۱۴ با طعم هوش مصنوعی:

درود خدمت مهمانان و کاربران وب سایت تهران سورس. نوبت به آپدیت گوشی های اندروید میرسه و بحث داغ میشه و همیشه سعی میکنه خودشو بالا نگه داره. برعکس همه که شاید فکر کنند سیستم های ios از اندروید بهتر هستن باید بگم که کارایی یکیه منتها یکی توسعه دهنده اش اپل هستش یکی دیگر گوگل !

جذاب تر شد موضوع میدونید چرا؟

جدال دو غول صنعت تکنولوژی همیشه بوده و هست . حالا اینبار اندروید جدید که توی این مقاله اندروید ۱۴ . حس میکنم با این هوش مصنوعی کم کم داریم وارد دوره جدیدی از زندگی میشیم که کم کم بهش عادت میکنید و خب شاید به کارتون بیاد حتی جونتو رو هم نجات بده همین گوشی همراهتون .

اندروید ۱۴ با طعم هوش مصنوعی

آپدیت جدید اندروید ۱۴ :

اندروید، یکی از محبوب‌ترین سیستم عامل‌های موبایل در جهان است که توانسته است با قابلیت‌ها و امکانات خود، دستگاه‌های هوشمند را به یک دنیای تازه و دسترسی‌پذیر تبدیل کند. اندروید ۱۴، یک نسخه‌ی جدید و پرقدرت از این سیستم عامل است که با ارتقاء هوش مصنوعی در دستگاه‌های هوشمند، تجربه کاربری را به سطح جدیدی می‌برد.
اندام‌های هوشمند

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اندروید ۱۴، حضور اندام‌های هوشمند است. با توجه به اینکه هوش مصنوعی در اندروید ۱۴ بهبود یافته است، این اندام‌ها توانایی هماهنگی با قابلیت‌های دستگاه را بهبود می‌بخشند. به عبارت دیگر، اندروید ۱۴ با تشخیص کنترل صدا، تشخیص حالت صورت و حرکت‌های بدنی، تجربه کاربری را به یک سطح جدید می‌برد.
اوضاع صدا
تشخیص و استفاده از دستورات صوتی
امکان تنظیم و کاهش صدای دستگاه به صورت هوشمند
تشخیص خطاهای صوتی و دادن راهنمایی
تشخیص حالت صورت
قفل صفحه‌نمایش در صورت عدم تشخیص چهره صاحب دستگاه
تشخیص و اجرای دستورات بر اساس حالت صورت
تشخیص حرکت‌های بدنی
امکان کنترل دستگاه با حرکات بدنی
تشخیص تقلید حرکت‌های صورتی صاحب دستگاه برای عکسبرداری
هوش مصنوعی در پشت صفحه

هوش مصنوعی در اندروید ۱۴ به طور جدید در پشت صفحه‌ی دستگاه‌ها نقشی مهم دارد. این ویژگی باعث بهبود قابلیت‌های نمایش روزنامه، پیام‌ها و برنامه‌های دیگر در صفحه نمایش می‌شود. هوش مصنوعی به صورت هوشمند تشخیص می‌دهد که کدام برنامه یا قسمت از صفحه نمایش در حال استفاده توسط کاربر است و درصدی از عمر باتری و تنظیمات صفحه را بهبود می‌بخشد.
مدیریت بهینه روزنامه
نمایش بهتر خلاصه مطالب روزنامه
تجربه خواندن بهتر و مطلوب تر کاربران
پیام‌های هوشمند
تشخیص و راهنمایی برای پیام‌های مهم و فوری
نمایش اطلاعیه‌های مورد نیاز کابران به صورت هوشمند
بهبود قابلیت برنامه‌ها
بهینه‌سازی برای استفاده هوشمند برنامه‌های مختلف
پیشنهاد بهبودهایی برای برنامه‌های دلخواه کاربران
تطبیق خودکار الگوریتم‌ها

اندروید ۱۴ با استفاده از هوش مصنوعی، الگوریتم‌هایی را برای شناخت رفتار کاربران بهبود می‌بخشد. با تحلیل عملکرد کاربر در برنامه‌ها، اندروید ۱۴ می‌تواند به صورت هوشمند به کاربران پیشنهادهای مرتبط و مناسب ارائه دهد. به طور مثال، اگر کاربر در یک برنامه موسیقی، داغون نمودار موسیقی را دنبال می‌کند، اندروید ۱۴ می‌تواند پیشنهادهایی درباره‌ی آلبوم‌های جدید و هنرمندان مشابه داشته باشد.
پیشنهاد برنامه‌های مورد علاقه
تحلیل علایق کاربر و پیشنهاد برنامه‌های مشابه
ارائه پیشنهادهای جذاب برای دستگاه‌های هوشمند
پیشنهاد محتوای موردنظر
ارائه پیشنهادهای هوشمند در حوزه‌های مورد نظر کاربر
بهبود تجربه کاربری با پیشنهادهای مناسب

اندروید با طعم هوش مصنوعی

نتیجه‌گیری آپدیت جدید اندروید14 :

اندروید ۱۴ با طعم هوش مصنوعی، بهبود بزرگی را در تجربه کاربری دستگاه‌های هوشمند ایجاد می‌کند. با وجود اندام‌های هوشمند، هوش مصنوعی در پشت صفحه و تطبیق خودکار الگوریتم‌ها، اندروید ۱۴ توانسته است به نیازها و علاقه‌های کاربران پاسخ دهد و تجربه کاربری را به سطح بالاتری برده است. آیا شما هم آماده‌اید تا با طعم هوش مصنوعی اندروید ۱۴ را تجربه کنید؟

قابلیت باتری لایف و بهبود عملکرد شارژدهی

ویژگی اول باتری لایفه. میزان شارژدهی توی اندروید ۱۴ به طور زیاد و قابل توجهی بهینه و بهتر شده، یعنی چی؟ یعنی رابط کاربری استهلاک کمتری رو با سخت افزار ایجاد میکنه که در نهایت بتونه به شما شارژدهی بیشتری بده. این یکی از بارزترین ویژگی هایی هست که توی اندروید ۱۴ می بینید و احتمالا گوشی های بعدی که اندروید ۱۴ رو خواهند داشت میزان شارژدهی بهتری هم پیدا خواهند کرد. این اتفاقیه که خیلی دور از ذهن نیست و توی گوشی های آیفون و رابط کاربری ios این مورد رو دیدیم، از یه جایی به بعد واقعا گوشی های آیفون که نقص بزرگ و شدید باتری داشتن، از یه جایی به بعد باتری هاشون واقعا بهینه شد، در صورتی که ظرفیتشون خیلی زیاد نشد. ظرفیت همون حدود ها باقی موند ولی چون رابط کاربری داره بهینه تر مصرف میکنه، میزان شارژدهی یه افزایش چشمگیری داره و این اتفاق توی اندروید ۱۴ هم میفته.

 

افزایش قابلیت بزرگنمایی فونت ها به ۲۰۰ درصد

اتفاق بعدی خیلی هیجان انگیز نیست. شما توی اندرویدهای قبلی سایز ها رو تا بیش تر از ۱۳۰ درصد نمی تونستید بزرگ کنید ولی الان تا ۲۰۰ درصد میتونید بزرگنمایی کنید و این باعث میشه اسکرول کمتری کنید. یعنی فونت رو و سایزهای نوشته ها رو میتونید تا ۲۰۰ درصد بزرگتر کنید، یعنی تا دو برابر میتونه نوشته های گوشی شما بزرگتر بشه و اسکرول کردنتون کمتر بشه. (این چه ویژگی آخه!)

 

چشمک زدن فلش LED هنگام دریافت اعلان ها

توی اندروید ۱۴ بالاخره وقتی شما نوتیف و اعلان میگیرید، فلش گوشیتون میتونه چشمک بزنه. توی آیفون این یه خاطره است! همیشه برعکس بوده و همیشه آيفون یه چیزهایی رو معرفی میکرده که توی اندروید ۱۵ سال پیش عرضه شده بوده ولی الان توی اندروید ۱۴ به صورت رسمی دیگه شما میتونید وقتی اعلان دریافت می کنید این فلشتون دوتا چشمک بزنه و بگه که اعلان دریافت کردید.

 

بهینه شدن برای نمایشگرهای بزرگتر

یه اتفاقی که توی اندروید ۱۴ میفتیه اینه که واسه صفحه نمایش های بزرگ بهینه تر شده. الان دنیا داره میره به سمت گوشی های بزرگ و بزرگ تر و دیگه مثلا اون زمان که گوشی ها کوچیک بودن و اندروید خیلی بهینه و خوب میتونست باشه نیست، الان دیگه گوشی های تاشو هم عرضه میشن، مثلا الان خود گوگل هم که اومده و گوشی پیکسل فولد رو معرفی کرده. همه اینا باعث شده توی اندورید ۱۴ شما واسه صفحه نمایش های بزرگتر بتونید استفاده بهینه تری از گوشیتون و رابط کاربریش بگیرید. ویژگی که باز هم خیلی به کار نمیاد.

 

امکان انتخاب و محدود کردن دسترسی اپ ها به گالری و عکس های گوشی

اما یه ویژگی امنیتی جالب و کاربردی که توی اندروید ۱۴ اضافه شده ولی توی ios قبلا بوده اینه که شما زمانی که میخواید به اپ های مختلف دسترسی بدید که از عکس های شما یا همون گالری گوشیتون استفاده کنن و دسترسی داشته باشن، قبلا توی اندروید این اتفاق نمی افتاد و شما نمی تونستید که یه سری عکس های خاص رو انتخاب کنید و بگید که به کدوم عکس ها دسترسی داشته باشه ولی روی ios این قابلیت اضافه شده بود و می تونستید بگید که به اون چیزایی که من خودم انتخاب میکنم دسترسی داشته باشید. ولی توی اندروید یا نباید به اپ دسترسی میدادی یا اگه میخواستی دسترسی بدی باید به کل گالری خودتون دسترسی میدادید. الان توی اندروید ۱۴ میتونید به صورت انتخاب شده به یه سری از عکس و فیلم ها توی گالری به اپ های مختلف دسترسی بدید که دیگه نتونن به بقیه عکس ها و فیلم های شما دسترسی داشته باشند که میتونه امکان و قابلیت خوب و کاربردی باشه.

 

اضافه شدن داشبورد امنیتی جدید

اما تو همین داستان امنیت اگه بخوایم بررسی کنیم، اندروید ۱۴ امنیت خیلی پیشرفته تری داره و یه داشبوردی بهتون میده که توی اون داشبورد میتونید تمام دسترسی ها و تمام اتفاقات امنیتی رو خیلی بهتر و بهینه تر و دم دست تر و دقیق تر بررسی کنید. یعنی همه آپدیت هایی که میاد اون داستان امنیتی توشون هست ولی توی اندروید ۱۴ با اون داشبوردی که به اندروید به صورت رسمی اضافه میشه شما خیلی دسترسی دارید که امنیت گوشیتون رو و اون دسترسی هایی که میدید به برنامه های مختلف رو بهینه تر و امن تر کنید. ویژگی که شاید خیلی به چشم نیاد ولی به کار میاد و کاربردیه.

 

قابلیت تماس اضطراری ماهواره ای

اما ویژگی بعدی که به اندروید ۱۴ اضافه شده ارتباط ماهواره ای که توی رونمایی از آیفون ۱۴ دیدم که میتونستید توی یه سری از مناطقی که دور افتاده است و آنتن ندارید، به صورت ماهواره ای یه ارتباطی برقرار کنید ولی خیلی کم و محدود کم بگید که من اینجام یا به مشکل خوردم لطفا بیاید کمکم. خیلی کوتاه میتونستید ارتباط ماهواره ای رو برقرار کنید. توی اندروید ۱۴ این ارتباط ماهواره ای به صورت رسمی اضافه شده و شما احتمالا به صورت رسمی میتونید ارتباط ماهواره ای رو داشته باشید، اینم بگم نه واسه اینکه کلا وصل بشید به ماهواره! واسه اینکه اگر تو یه جایی که آنتن و اینترنت نبود گیر کرده بودید، یه دوتا تیک بزنید و یه پیام بفرستید که من اینجام لطفا بیاید به کمکم و دیگه تموم. این ارتباط ماهواره ای به صورت رسمی توی اندروید ۱۴ ساپورت میشه.

 

تغییر نوع عملکرد دکمه بک

یه ویژگی خیلی ریز دیگه هم هست که توی کارکرد دکمه بک توی اندروید ۱۴ تغییر ایجاد شده و بسته به نوع رفتار شما دکمه بک میتونه کارهای مختلفی کنه، مثلا یه جایی میتونه برگرده به صفحه قبلی، یه جایی میتونه برگرده به اپ قبلی، یه جایی میتونه برگرده به صفحه هوم. البته که هنوز خیلی مشخص نیست و شاید خیلی رسمی به اندروید ۱۴ اضافه نشه ولی اینم یکی از ویژگی های بود که توی نسخه بتا در موردش صحبت شد و بهش اشاره شد.

 

امکان استفاده از دو نسخه از یک برنامه (Dual Apps)

ویژگی بعدی هم ویژگی کاربردی هست که قبلا توی گوشی‌های شیائومی خیلی استفاده میشد، یعنی به صورت غیر رسمی خود شیائومی به اندروید های نسخه های قبلی این ویژگی رو اضافه کرده بود. اما اینجا میتونیم ببنیم که خود اندروید اومده و به صورت رسمی اضافه کرده. چه ویژگی رو؟ این قابلیت رو که شما بتونید از یه برنامه دوتا داشته باشید و اگر توی یه اپ دوتا اشتراک داشته باشید الان دیگه به صورت رسمی میتونید دوتا فضا برای هر اپ داشته باشید و اشتراک های مختلفتون رو توش بالا بیارید.

 

تغییرات ظاهری صفحه اشتراک گذاری

ویژگی آخری هم که توی این ویدیو بهش اشاره میکنم صفحه شیر یا اشتراک گذاریه. مثلا توی اپ های مختلف وقتی که شما میخواستید یه فایلی رو با یکی به اشتراک بزارید، توی اندروید خیلی فضای اشتراک جذابی نیست ولی توی iOS این فضا ظاهر خیلی جذابی داره و وقتی رو دکمه شیر میزنید میگه که میخواید به کدوم مخاطبتون توی کدوم شبکه اجتماعی میخواید چجوری این فایل رو بفرستید، توی اندروید ۱۴ این صفحه شیر هم بهینه شده و از لحاظ ظاهری شبیه به گوشی های iOS شده.

 

چه گوشی هایی اندروید ۱۴ رو دریافت میکنن؟

یه نکته ای رو بهتون بگم که اندروید ۱۴ الان نسخه بتاش عرضه شده و میتونید نصب کنید ولی پیشنهاد و توصیه نمی کنم و بهتره منتظر باشید که به صورت رسمی برای گوشیتون عرضه بشه. حالا بریم سراغ اینکه چه گوشی ها و مدل هایی میتونن اندروید ۱۴ رو بگیرن. با مراجعه به این سایت می‌تونید تمام گوشی هایی که اندروید ۱۴ رو میگیرن ببینید، یه چندتایی از این گوشی هایی که اندروید ۱۴ رو دریافت میکنن از برندهای سامسونگ و شیائومی بهتون میگم.

گوشی های پیکسل از پیکسل 4a به بعد میتونن اندروید ۱۴ رو دریافت کنن. گوشی های پرچمدار سامسونگ از S23 Ultra تا s20 fe میتونن اندروید ۱۴ رو بگیرن. گوشی های z Fold 3,4 و Z Flip 3,4 این اندروید رو دریافت میکنن. گوشی های میان رده از a04e به بالا میتونن این اندروید رو بگیرن، مثل a13 a14 a23. یه سری از گوشی های سری M هم براشون این آپدیت عرضه میشه. برای مشاهده دقیق تر گوشی های برند سامسونگ میتونید به مقاله کدام گوشی های سامسونگ اندروید 14 و One UI 6 را دریافت می کنند، مراجعه کنید.

لیست گوشی های سامسونگ که اندروید 14 را دریافت می کنند.
لیست گوشی های سامسونگ که اندروید 14 را دریافت می کنند.

اما بریم سراغ شیائومی، شیائومی یه مقداری سخت تره و اذیت میکنه اینقدر که مدل های مختلف داره و آدم رو گیج میکنه. توی این عکس میتونید از مدل های شیائومی که این آپدیت رو دریافت میکنن مطلع بشید.

لیست گوشی های شیائومی که آپدیت اندروید 14 را دریافت می کنند.
لیست گوشی های شیائومی که آپدیت اندروید 14 را دریافت می کنند.

این آپدیت خیلی چیز عجیب و غریبی نیست که بگید الان اگر گوشی من آپدیت نمیگیره، دیگه خداحافظ! اگر گوشیتون اندروید ۱۳ رو میگیره کار در اومده براتون ولی اگر از یه جایی به بعد دیگه اندروید ۱۳ رو ندارید و گوشیتون اندروید ۱۲ آخرین اندرویدی هست که گرفته پیشنهاد من اینه که دیگه الان وقت عوض کردن گوشیتونه و میتونید برید سراغ گوشی هایی که میتونن اندروید رو تا سه چهار نسل دیگه هم بگیرن. نکته دیگه ای نیست امیدوارم که کمپانی ها یه هیجانی ایجاد کنن توی آپدیت هاشون و امیدوارم که این پست به دردتون خورده باشه. یه مورد دیگه همین الان تو کامنت ها بنویسید گوشیتون چیه و نسخه اندرویدی که دارید چیه؟ کلا اندروید یه چلنجی داره، اونم اینه که آپدیتش خیلی کمه از بس که مدل های مختلف داره ولی مثلا آیفون ios جدیدش که میاد ۷۰ ۸۰ درصد بهش کوچ میکنن اما اندروید اینجوری نیست. دمتون گرم مرسی از همراهیتون!

تهران سورس

2 پاسخ به “آپدیت اندروید ۱۴ با طعم هوش مصنوعی+ لیست”

  1. آواتار امیر حسین مرادی امیر حسین مرادی گفت:

    عالیه آپدیت اندرویدش

  2. مقالتون عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

preloader